• ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ >
  • Προσδιορίζω το αντικείμενο της έρευνάς μου

ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΝΑ ΕΤΙΚΕΤΑ

πληροφοριακός γραμματισμός βιβλιογραφική εκπαίδευση δια βίου μάθησηπηγές πληροφόρησηςαξιολόγηση ιστοσελίδων διαδίκτυο εκτίμηση διαδικτυακών πηγώνβιβλιογραφική εκπαίδευση εκπαίδευση φοιτητών ξενάγηση βιβλιοθήκηςταξιθετικόςταξιθετικόςράφιπαραπομπέςαναφορέςπαραπομπέςπαραπομπέςopac ηλεκτρονικός κατάλογοςλογοκλοπή πνευματική ιδιοκτησία πηγήπνευματική ιδιοκτησίαπνευματική ιδιοκτησίαπνευματική ιδιοκτησία πνευματικά δικαιώματαπνευματική ιδιοκτησία πνευματικά δικαιώματαπνευματική ιδιοκτησία πνευματικά δικαιώματαπνευματικά δικαιώματα περιουσιακό δικαίωμα ηθικό δικαίωμαπνευματικά δικαιώματαπεριουσιακό δικαίωματαξιθέτηση ειδικές συλλογέςκλασική φιλολογία βιβλιογραφία παπυρολογία ψηφιακές κλασικές σπουδέςopac αναζήτηση κατάλογοςβιβλιογραφικά εργαλεία βιβλιογραφική διαχείρισηγκρίζα βιβλιογραφίαΠέργαμοςβιβλιογραφικά εργαλεία βιβλιογραφική διαχείρισηΠέργαμος αποθετήριο φοιτητές Pergamos repository studentsβιβλιογραφικά εργαλεία βιβλιογραφική διαχείρισηβιβλιογραφικά εργαλεία βιβλιογραφική διαχείρισηΗλεκτρονική Εκδοτική Ανοικτή Πρόσβαση αποθετήριο έρευνα περιοδικά Ημερίδα ΒΚΠ open accessβιβλιογραφία βιβλιογραφική εκπαίδευση αναφορές Ημερίδα ΒΚΠopac αναζήτηση ηλεκτρονικός κατάλογος έρευνα βιβλιογραφία Ημερίδα ΒΚΠπληροφοριακός γραμματισμός Ημερίδα ΒΚΠΠέργαμος ψηφιακές συλλογές έρευνα Ημερίδα ΒΚΠdiscoveryενιαία αναζήτησηEDSSummondiscoveryενιαία αναζήτησηSummonEDSEncorediscoveryενιαία αναζήτησηSummonEDSturnitinλογοκλοπήplagiarismοδηγίεςπληροφορίεςέλεγχοςανοικτή πρόσβασηopen accessσύμβασηδημοσίευσηΣΕΑΒΣ.Ε.Α.Β.Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών ΒιβλιοθηκώνHEAL-Linkανοικτή πρόσβασηopen accessσύμβασηδημοσίευσηΣΕΑΒΣ.Ε.Α.Β.Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών ΒιβλιοθηκώνHEAL-Linkανοικτή πρόσβασηopen accessσύμβασηδημοσίευσηΣΕΑΒΣ.Ε.Α.Β.Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών ΒιβλιοθηκώνHEAL-Linkανοικτή πρόσβασηopen accessδημοσίευσηΒΚΠΒιβλιοθήκηαποκρυσμένη πρόσβαση vpn proxy shibboleth project musediscoveryΑνοικτή Πρόσβαση έρευνα open access vpn proxy περιοδικάΑνοικτή Πρόσβαση έρευνα open access vpn proxy βάσεις δεδομένωνΑνοικτή Πρόσβαση έρευνα open access βιβλίαΝομική Σχολή Νομολογία/νομοθεσία Ανοικτή Πρόσβαση έρευνα open accessΠέργαμος Νομική Σχολή Κατάθεση διπλωματικών Κατάθεση διδακτορικών γκρίζα βιβλιογραφία αποθετήριοψηφιακές συλλογές δοκιμαστική πρόσβαση βιβλιογραφικές βάσεις proquestδοκιμαστική πρόσβαση προσωρινή πρόσβασηBloomsbury δωρεάν πρόσβασηSAGEBerghahnαναζήτησηκατάλογοςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Ανοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Ανοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης Ανοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητες Ανοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητες Ανοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Ανοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητεςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Ηθική της έρευνας ακαδημαϊκή δεοντολογίαΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητεςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητεςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητεςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Ανοικτή Πρόσβαση Περιοδικά Ανοικτής ΠρόσβασηςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Ερευνητικοί δείκτεςΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομέναΑνοικτή Επιστήμη Επιστημονική Επικοινώνηση Αποθετήρια Δημοσιεύσεις Ανοικτής Πρόσβασης Ερευνητικά δεδομένα Πληροφοριακή παιδεία Ψηφιακές δεξιότητες

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Εισάγετε μία λέξη για αναζήτηση.

Προσδιορίζω το αντικείμενο της έρευνάς μου

Κατηγορία: Προσδιορίζω το αντικείμενο της έρευνας
27.11.2015
Προβολές:

Συχνά η ανάθεση ερευνητικών εργασιών στους φοιτητές δίνει την ευκαιρία ελεύθερης επιλογής του θέματος. Αυτή η δυνατότητα δημιουργεί στους φοιτητές αμηχανία και άγχος, καθώς  προϋποθέτει μια διαδικασία με την οποία έρχονται πρώτη φορά σε επαφή και αρχικά φαίνεται απλή χωρίς να είναι.

Παρατίθενται σε μορφή ερωτημάτων τα βήματα που μπορεί να ακολουθηθούν, όχι απαραίτητα με αυστηρή σειρά.

Μου αρέσει το θέμα;

  •  έχω κάποιο προσωπικό ενδιαφέρον, κάποια προηγούμενη σχετική με το θέμα εμπειρία;
  • πρόκειται για ένα επίκαιρο συμβάν που απασχολεί την κοινή γνώμη ή την ακαδημαϊκή κοινότητα;
  • έχω κάτι να κερδίσω αν ασχοληθώ με το θέμα

Αντιλαμβάνομαι το ευρύτερο πλαίσιο του θέματος;

  • διαβάζω γενικά βοηθήματα, εγκυκλοπαίδειες, εγχειρίδια, εισαγωγές, βιβλιογραφίες, στατιστικές  κτλ, ώστε να αντιληφθώ τα συμφραζόμενα του θέματος και τις προεκτάσεις του, την επιστημονική περιοχή  που ανήκει και τη μέθοδο με την οποία εξετάζεται.

Μπορώ να διαχειρισθώ το θέμα;

  • δόθηκε σχετική βιβλιογραφία από το διδάσκοντα;
  • υπάρχει υλικό για το θέμα στη βιβλιοθήκη μου ή σε βιβλιοθήκες που έχω πρόσβαση;

Υπάρχουν διαθέσιμες ψηφιακές πηγές;

  •  είναι οι πηγές  σε γλώσσες που κατανοώ και διαβάζω;
  • μπίπτει και σε άλλες επιστήμες που δεν γνωρίζω;
  • μπορώ να διαθέσω το χρόνο που απαιτεί το θέμα;

 Να διευρύνω ή να περιορίσω το θέμα;

  •  με βάση συγκεκριμενη θεωρία ή σχολή σκέψης
  • με έμφαση σε μια οπτική γωνία ή μια όψη του ζητήματος
  • με αναφορά σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο και πόσο μεγάλη
  • με αναφορά σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και πόσο εκτεταμένη
  • με αναφορά σε ομάδα πληθυσμού, με βάση το φύλο, την ηλικία, την εθνικότητα, κτλ

Μπορώ να απαντήσω στα παρακάτω ερωτήματα:

  • ποιος;
  • πότε;
  • πού;
  • τι;
  • γιατί;

Ποιες λέξεις κλειδιά επιλέγω;

  • μέσα από το πρώτο γενικό διάβασμα εντοπίζω λέξεις σημαντικές για το θέμα, συνώνυμες, ευρύτερες και στενότερες.

Διατυπώνω επακριβώς τη δήλωση του θέματος

  • επιλέγω σαφή διατύπωση του θέματος, είτε πρόκειται για απάντηση σε ερευνητικό ερώτημα, είτε για απόδειξη κάποιας σκέψης ή θεωρίας είτε για παρουσίαση ενός ζητήματος. Το θέμα μπορεί να διαμορφωθεί στην πορεία, όχι απαραίτητα εξαρχής.

Προσοχή :

  • Συμβουλεύομαι συχνά το  διδάσκοντα.
  • Επανέρχομαι ξανά και ξανά στις οδηγίες της ανάθεσης εργασίας.
  • Αναζητώ και ρωτώ το βιβλιοθηκονόμο σε όλα τα στάδια, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την αναζήτηση και τη χρήση βιβλιογραφίας.
  • Είμαι ευέλικτος/η και αναδιαμορφώνω τα δεδομένα της διαδικασίας.
  • Τηρώ την προθεσμία, δεν περιμένω τελευταία στιγμή !

 

Πηγές

Mapping your research ideas
http://www.library.ucla.edu/support/support-students/get-help-your-papers-projects

Selecting a research topic. Overview
http://libguides.mit.edu/c.php?g=175961&p=1160010

How to select a research topic
https://www.umflint.edu/library/how-select-research-topic


Δεν υπάρχουν σχόλια
Προσθήκη σχολίου

* - απαραίτητο πεδίο

*


*